Kur'an'ı anlamanın
öğrenmenin tek şartı ulul elbab olarak okumaktır. Yani önyargılarla
kilitlenmemiş temiz akılla okumak. Dini Kur'an'dan önce başka kitaplardan
okuyanların ellerinde Kur'an önceden edindikleri dine göre yormalarından başka
bir işe yaramaz. Oysa Kur'an bir zihin inşası projesidir. Önce usul edinip
Kur'an'ı anlamaya çalışmak at gözlüğü takmaktır. Oysa Kur'an'ı anlamanın
usulünü de Kur'an'dan okumak gerekir. Kur'an okuyacak kişinin edinmesi gereken
evrensel usul şudur ki bir kitap okuru mutlaka kitabı önyargısız olarak ve
bütünlük içerisinde okumalıdır. Kendisi konuşturmak için değil yazarı anlamak
için okumalıdır. Apaçık cümleleri esas alarak çelişkisiz bir algı üzere
okumalıdır. Bu evrensel usul ile Kur'an iklimine girmeye çalışana Kur'an kendisini
açacak ve daha nice usul kaideleri sunacaktır.
Muhammed 24.Hâlâ Kur’an’ı anlamaya çalışmayacaklar mı? Yoksa kalpleri üzerinde kilitler mi var?
Kamer 17,22,32,40.Bildiri olması üzere Kur’an’ı kolaylaştırdık, var mı ki ders alan?
Nisa 82.Hâlâ Kur’an’ı anlamaya çalışmayacaklar mı?
Eğer Kur’an Allah’tan başkasına ait olsaydı elbet onda birçok çelişki
bulurlardı.
Maide 101.Ey
İnananlar! Açık edildiği takdirde sizi üzecek şeylere dair sual etmeyin. Eğer
Kur’an indirilirken onlar hakkında sual ederseniz size açıklanır. Allah o
hususları bağışlamıştır. Allah bağışlayıcıdır, makul muamele edicidir.
Casiye
6.Bunlar gerçeği ortaya koymak üzere sana sunum yaptığımız Allah’ın
delilleridir. Allah’tan ve delillerinden sonra hangi söyleme inanırlar?
Hucurat 16.De
ki: Allah’a dininizi mi öğretiyorsunuz? Allah göklerde ve yerde olanı bilir.
Allah her şeyi bilendir.
Araf
3.Rabbinizden size indirilene uyun. Onun berisinde sahiplenicilere uymayın! Ne
kadar az düşünüp anlarsınız!
Furkan 30.Ve
Resul de der ki: Ya Rabbi! Benim kavmim bu Kur’an’ı öte tutmuşlar.
Furkan 30.Ve Resul de der ki: Ya Rabbi! Benim kavmim bu Kur’an’ı öte tutmuşlar.
YanıtlaSilÖte tutmuslardan murat nedir diğer meallerde terk etti ,mahsun bıraktı ifadeleri yer alıyor
Öte tutmak uzaklaşmak mıdır
Yani Kur'an'ın mesajını zihinlerinden öte tutmuşlar. Yani Kur'an ellerinde ama hükümlerinden uzak durmuşlar. Yani Kur'an'ı musiki ve şiir gibi telaffuz etmişler ama hayatlarında bilinç ve hakem edinmemişler.
YanıtlaSil